Det som är bra med att vara sjuk är att man får en känsla över hur det är att vara sjuk, och det kan man ha nytta av i sitt arbete. Att folk pratar av sig om sina sjukdomar med prästen, eftersom dom får 3 minuter och 17 sekunder inne hos doktorn på vårdcentralen.

Idag ringde jag tandläkaren, ska dit på måndag och se om hon kan fixa något. Hon använder den nya lasermetoden som jag har skrivit om
här.

Nu när jag har ont kan jag ju passa på att ordna andra grejer som gör ont, t ex plocka ögonbrynen och fixa benen med håruppdragningsmaskinen.

Annars går det lättare om man håller humöret uppe. Kollar på Helt hysteriskt och The office, lyssnar på Trazan&banarne med sonen och andra roliga saker. Jag kan inte tugga så bra, så då kan jag ju passa på att använda tiden till att fasta. Bra så här i adventstid. Man ska ju förbereda sig inför julen.

Nästa vecka inträffar flera highlights på jobbet som jag INTE tänker missa. På tisdag kommer ett gäng ifrån Marks kommun och vi ska fira adventsgudstjänst tillsammans i S:ta Helena. Organist-Gerts har lovat att fixa stämningsfull sångtrio. Blir jag riktigt på humör kanske jag sjunger mitt paradnummer, Gunnar Hahns "Nu väntar hela jorden".

På torsdag är det Världsaidsdagen, och i Skövde gör vi, dvs RFSL Skaraborg, Svenska kyrkan och Immanuelskyrkan en manifestation först på torget, sen mässa kl 20 i Immanuelskyrkan.


Ikväll håller jag alla tummar för Sibel och fredagsmiddagen blir snabbmakaroner och köttbullar. Det kan man nämligen svälja helt utan att tugga, och kidsen blir inte precis ledsna över menyn.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...