Trosbekännelse på änglarnas dag

Jag tror på en Gud som bryr sig
Jag tror på en Gud som blev människa
Jag tror på en Gud som omsluter oss med godhet
Jag tror på änglar som omger oss
Jag tror på varje människas skyddsängel

Jag tror att änglarna rör sig mellan himmel och jord,
precis som i Jakobs dröm
Men verkligheten är ibland grym
Jakob inte bara den som fick se änglarnas stege,
utan var den som kämpade med sin Gud

Målet är himlen, men vägen dit innebär kamp
Vi behöver inte inbilla oss något annat
Ibland slåss, ibland vila
Se tillbaka: Gud var där, och jag visste det inte
Jag var vid himlens port, och jag visste det inte


Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...