Vanlig måndag


Alltså, jag gillar sången Fattig bonddräng jättemycket, men en sak hade faktiskt Astrid Lindgren fel i. Jag är inte alls ledig på måndagar, för det är min längsta arbetsdag. Men å andra sidan får jag en hel del gjort.

Idag har jag varit på en skola, pratat i telefon, haft samtal, läst kurslitteratur, skrivit protokoll, delat ut äpplen på stan med Hanna, varit på sammanträde. Dessutom har jag ätit dajmstrut med tjejerna på pastorsexpeditionen (eller receptionen som det heter efter senaste omorganisationen). I kiosken hittade jag en ny choklad - Twix white - som jag var tvungen att köpa. Två för 14 kronor. Onödigt men billigt.

Lyssna på Radio Skaraborg kl 15 i morgon om du kan. Jag debatterar med Per Lindberg från POSK om kpm:are och homovigslar. Håll tummarna.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...