Littorin och sanningen

Almedalsvecka igen, och i allt bra som händer riktas medias intresse också mot politikerkändisarnas privatliv. Nu kommer mer fakta fram om Sven-Otto Littorin i Aftonbladet och frågan ställs om inte rikets säkerhet hotats när Littorin chattat med ljusskygga personligheter inom den kriminella sektorn. Vad ska man säga? Aningslöst? Orutinerat?

Jag citerar mig själv ur ett blogginlägg förra året:


"Sen undrar jag - oavsett om Littorin är skyldig eller ej - varför det är så svårt att vara uppriktig med sexköpen? Ponera att du tycker det är helt okej - en extra krydda i tillvaron där du får vad du betalar för som vilken tjänst som helst - men varför då inte stå för det? Det finns flera debattörer idag som radar upp det ena goda skälet till det andra att slopa sexköpslagen, så argumenten behöver inte filas på.

Eller är spänningen med sexköp just att det är förbjudet? Eller är det själva betalningen som är vitsen?"


Och vad har Sven-Otto Littorin med bordellen i Almedalen att göra?

Å andra sidan, är det överdrivet och över gränsen att fortsätta drevet mot Littorin? Läs Mina moderata karameller, till exempel.

Sen tycker jag att det är en säkerhetsrisk för mänskligheten att tvångssterilisera människor som vill ändra sitt juridiska kön. Det tycker Europarådets kommissionär för mänskliga rättigheter,Thomas Hammarberg också, dock inte Kristdemokraterna.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...