Eva, Adam, Ormen och Gud

Idag har vi diskuterat film i Lantz 1 P1. Annika är trött på filmer om bibliska män som pratar amerikanska, så jag och kollegan Jessica fick i uppdrag att pitcha våra egna idéer om bibliska kvinnor.

I min synopsis är det Eva som är huvudpersonen. Jag tänker mig ett relationsdrama, alltså, mellan Eva, Adam, Ormen och Gud. Jag har själv castat alla roller: Ulla Skoog som Eva, Kjell Bergqvist som Adam, Stina Ekblad som Ormen och slutligen Ingela Olsson som Gud.

Som röd tråd går alltså frågan om vem som bär ansvaret och vi får se om vi lyckas reda ut några centrala frågeställningar och om vi kan få till ett lyckligt slut.

Filmproducenten Johanna Koljonen tyckte att det var en bra idé, haha.

sr.se...tryck fram till 29:30 nånting

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...