Dagens FiSK: Georg Lagerberg

"Jag heter Georg Lagerberg och ställer upp för FiSK till Kyrkomötet och Stiftsfullmäktige i Stockholms stift.

Jag kandiderar för att jag anser att Svenska kyrkan har ett stort behov av förnyelse för att kunna nå ut till yngre personer och jag tror mig kunna bidra till detta.

Viktigaste frågorna för Svenska kyrkan är få den att fortsätta uppfattas som en positiv kraft. Bäst gör den det genom att fortsätta att engagera sig för mänskliga rättigheter, mot rasism, diskriminering och homofobi. Det borde t.ex. vara självklart att HBT-personer ska kunna gifta sig i kyrkan och att alla ämbeten ska vara öppna för både kvinnor och män.

Mer info om varför jag ställer upp finner du på georglagerberg.blogspot.com.

Slutligen vill jag uppmana alla liberaler att gå och rösta i kyrkovalet den 20 september 2009 av ett helt annat skäl. Genom att rösta kan vi tillsammans marginalisera Sverigedemokraterna och förhindra att de använder kyrkan som en språngbräda i valet 2010."

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...