Omvittnat om Jesusmanifestationen

Rune skriver i en kommentar nedan, och jag lägger det som ett eget inlägg. Tack Rune!

"Talade för en stund sedan med min fru, som är på väg hem från Stockholm, mycket entusiastisk efter att ha varit på den stora Jesusmanifestationen. Det var ett par bussar härifrån Skövde, bl.a en grupp från vår församling.Förutom de som åkte på annat sätt.

Det tycks ha varit en helt fantastisk dag, med samlingar på 9 olika torg runt om i Stockholm, sedan fyra stora tåg av 1000-tals människor som ringlade genom Stockholm till Kungsträdgården, där en stor avslutande friluftsgudstjänst hölls under ledning av Karins farbror Håkon Långström. Förra året var vi 12 000människor på den gudstjänsten. I år var dom 18 000!!! Min fru berättar att vid ett tillfälle föll de alla på knä under bönen och hon var djupt berörd över att vara en av 18 000 knäböjande, bedjande människor i Kungsträdgården! Katoliker, ortodoxa, frikyrkliga och svenskkyrkliga.

Jag anar vad LWÖ menar med "jippogudstjänst", men det här var någonting annat. Gud gör något nytt i vårt land, han för oss samman i en ny gemenskap omkring hans son Jesus Kristus.

Och jag tänkte: Folkkyrkan är ju naturligtvis "Guds folk i Sverige", Guds bedjande folk som tillsammans tillber Jesus Kristus och tillsammans betjänar Sveriges folk med evangelium.

Det är bara tillsammans som vi kan göra det idag. Inget enskilt samfund klarar det.
Det är fantastiskt det som sker! Tänk att få leva i denna speciella tid!
Gud samnlar sitt skingrade folk. Folkkyrkan börjar äntligen ta form. Halleluja! (ursäkta om jag blir lite entusiastisk, men jag blir så glad när jag hör detta)"


Läs också
Ake Bonnier, Dagen, DN

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...