Heureka!

Jag var ju inte så där övertrivet bra på matte när jag gick i skolan. Faktiskt var jag urdålig. Numera tror jag att jag har nån sorts sifferdyslexi, eftersom jag får kolla säkert tio gånger om det var XXvägen 32 eller 23 jag egentligen skulle till. Datum kan jag aldrig hålla ordning på och dom enda veckor jag kan är 7 (sportlov) och 44 (höstlov). Jag gav upp i 2:an på gymnasiet att överhuvudtaget fatta något som hade med abstrakt tänkande att göra. Mol? Dervata? Parenteser mitt i ett plus- och minustal? Hahahahaha!

I vilket fall. Idag hade vi datakurs med jobbet på det förträffliga företaget Lexicon för fortsättningskursen i Power Point. Och, när vi kom fram till avsnittet om tabeller och diagream utbildningledare Jessica förklarade så att jag äntligen förstod skillnaden mellan dom och dessutom rad och kolumn. Inte dåligt för en mattekatastrof som jag.

Jessica hade förstås myntat uttrycket "diakon" för ikonen för diagram. Hihi!

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...