Dagens skoj

...hämtas från Madicken:

På Eniro får man en del märkliga telefonsamtal till nummerförfrågningen. Som detta exempel:
-Jag vill komma till Statoil i Arlöv
-Vill du ha både telefonnummer, öppettider och hemsideadress?
-Det blir nog bra med telefonnumret. Jag sitter fast i deras biltvätt.
På tal om biltvätt såg jag att jag blivit utmanad av Hanna Wallsten att berätta sju sanningar om mig själv. Blir svårt... men

1. Jag har fobi för biltvättar.
2. Jag har kontrollmani när det gäller mobiltelefon-nycklar-filofax-plånbok
3. Jag har samma lösenord till precis allt. (Och nej, det är inte karin-karin)
4. Jag är hemskt nervös inför begravningar och vill helst vända i dörren.
5. Parkeringshus är också läskiga, förresten.
6. Det händer att jag tar Alvedon i förebyggande syfte.
7. Jag funderar med jämna mellanrum att stava mitt förnamn med C.

Det var ju inte så svårt. Hrm, nu ska jag utmana sju bloggare till. Har ingen koll på alls vilka som redan utmanats, så härmed utmanar jag sju frivilliga att berätta sju sanningar om sig själva. Enjoy.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...