Dagens skoj #2

...med särskild hälsning till Kantorn.

Kleptomanpsalmen - "Vaka bed och stjäl" {Svps 566}
Syföreningspsalmen - "Virka tills natten kommer" {Svps 585}
Tunnelbanepsalmen - "Sjungen syskon under vägen" {Segertoner 574}
Pyromanpsalmen - "Lågorna är många" {Svps 61}
Loch Ness-psalmen - "Upp ur vilda djupa vatten" {Svps 386}
Utmattningspsalmen - "Min arbetsdag är ju så lång" {Svps 302}
Orienterarpsalmen - "Var jag går i skogar berg och dalar"{Svps 251}
Jumbojetpsalmen - "Hennes starka vingar bär" {Svps 718}
Bantarpsalmen - "När livet inte blir som vi har tänkt oss" {Svps 779}
Malmöpsalmen - "Här levs ej blott i Rosengård" {Svps 82:3}
Alzheimerpsalmen - "Gud vet vad jag heter, Gud vet var jag bor" {Psalmer och Sånger 621}

Tipstack till Anna.

Själv kan jag lägga till

Bergsprängarpsalmen - "Klippa du som brast för mig" Sv Ps 230
Syföreningspsalm nr 2 - "Vi kan inte låta bli att tala om vad vi har sett och hört" (Gammal bibelvisa)

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...