Sveriges opinionsbildare

Jag har fått ett brev med frågan om Sveriges mest inflytelserika opinionsbildare. Själv har jag mina svar klara, men det vore kul att höra vad ni tycker.

1. Vilken person är enligt din mening den viktigaste/mest betydelsefulla opinionsbildaren i Sverige idag?

2. Vilken organisation eller vilket företag är enligt din mening den viktigaste/mest betydelsefulla opinionsbildaren i Sverige idag?

3. Vilket är enligt din mening det bästa/mest framgångsrika exemplet på opinionsbildning under det senaste året?

Mina svar: 1. Hanne Kjöller. 2. Allians för Sverige. 3. Rent faktiskt är det ju alliansens valarbete. Men i hjärtat säger jag Svenska kyrkans Påskupprop.

Andra bloggar om:
, , , ,

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...