Dagens tjej #2


"Om jag kan peppa någon till att inte ta den sista (dumma) drinken som gör att kvällen slutar på sjukhuset, så är jag nöjd. Om jag kan vara en motvikt som skapar någon slags balans så är jag mer än nöjd. Kan jag få någon glad 18-åring att ta "varannan vatten" på studentfesten och ha koll på läget istället för att bli redlös och riskera att bli utnyttjad? Då är jag jättenöjd. För det är inte en klassfråga, det är inte en smakfråga - och det är absolut inte viktorianism. Det är en överlevnadsfråga, så som dagens samhälle ser ut."

Ebba von Sydow, fantastisk i Expressen. Fast jag tycker nog att hon för trovärdighetens skull kan ta bort H&M-reklamen från sin blogg. Bilden från Vecko-revyn.

Andra bloggar om Ebba

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...