Bön

Nej, jag behöver inte åka till andra sidan jordklotet för att få lugn och ro.

Lugn och ro är en känsla i mitt huvud, oavsett var jag är.

Det handlar väl om att försöka öppna alla sinnen för omgivningen, ta tag i det som är gott och positivt och låta den känslan få sprida sig?

Den här hunden träffade jag under en utflykt.

Hade ett mål i sikte: pinnen som matte kastade iväg, ut mot den öppna sjön.
Målmedvetet, svansviftande, till synes väldigt roligt.





Bön: Gud, du har kastat pinnen till mig och det är min utmaning att ta hem den.
Men du, (om du vill), hejda vågorna en aning.
Ta undan dom vassa stenarna under mina fötter.
Stå vid stranden med en varm handduk och håll om mig när jag kommer i land. För du vet (ju) att jag klarar det.
Amen.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...