Om...

jag hade haft en suck att tänka på annat just nu än att fixa inför morgondagens konfirmation skulle jag blogga om diakoni. Dagens Svensk Kyrkotidning handlar om diakoni, vad det skulle ha varit och varför diakonerna kritiseras så mycket just nu.

Det får bli nästa vecka.

Jag skulle också blogga om de nya riktlinjerna för konfirmandarbete och dess plats i den nyvakna diskussionen i Sverige om pedagogik. Det finns dom som vill införa kunskapsmål i konfirmationsundervisningen. Hur det går ihop med Guds nåd och "vandra med konfirmanden en bit på väg" är mer än vad jag lyckas begripa just nu.

Men jag ska inte fördjupa mig i detta just nu. Det regnar i Västergötland och ... har ni tänkt på att "att tvätta" är väldigt strategiskt. Man aktiverar sig en gång varannan timma men det låter ändå väldigt ambitiöst.

God helg!

Uppdatering: Ledaren i SKT

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...