Nya tider #2

Lars B Stenström skriver på sin blogg att jag skriver elakt om folk över 50 som fastnat i 80-talet och administrerar gårdagen. Jag känner dock inte igen mig i hans beskrivning av mina tankar. Det var inte tänkt att vara elakt, utan en beskrivning av hur det faktiskt kan vara.

Men inställningen till livet och jobbet handlar inte om statistisk ålder alltid. Numera refererar man både till biologisk ålder och vuxenpoäng. (Och vuxenpoäng har jag många.)

Iallafall - jag viftar med den vita flaggan och tillägnar Lars B Stenström och hans kollega denna låt.

Andra bloggar om: , ,


Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...