Fredagsfyran vecka 34


Dags att fyra av en fredagsfyra.

Tema: Livet och döden

1) Livet följs oundvikligen av döden. Har du accepterat att du en dag kommer att dö?
Ja. Inget jag är rädd för, men jag har lite till att göra först.

2) Ibland rycks nära anhöriga från livet snabbt och utan förvarning. Ibland efter en tids sjukdom. Vilket alternativ är mindre dåligt?
Svårt att säga. Jag tror mer det handlar om vilken relation man haft till den avlidne.

3) Har du planerat hur du vill ha din egen begravning? (Alternativt: Vill du planera din egen begravning eller vill du inte tänka på det?)
Jag har planeringen klar i huvudet, men jag har inte skrivit ner den.

4) Vad tror du händer efter att vi dött? Återföds vi? Kommer vi till himlen/nirvana/någon annanstans? Försvinner vi bara?
Vi kommer till himlen!


Andra bloggar om:
, ,

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...