Så sant som det är sagt

Vissa människor är så där hopplöst ärliga. Förra veckan hos tandläkaren.

- Om du inte använder tandstickor så kommer du att få tandlossning.

Med detta hot i tanken tandpetar jag varje kväll numera. Och så exempel nr 2, idag hos frissan. Min vanliga (Birgitta) hade semester så det var en annan tjej. Supersmal 20-åring med perfekt hår. Vi kallpratade en del och så skulle jag skoja till det om min solblekta lugg. Så jag sa käckt: Oj,det ser ut som att jag börjar bli gråhårig. Varpå skönheten säger:

- Nej, det är din naturliga hårfärg som håller på att växa ut.


Mohaaaa.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...