Så blev nationaldagen

"Den här dagen kommer det förmodligen att bli olika demonstrationer av oliktänkande aktivister och bråk befaras. Såg på text-tv att handlarna uppmanades att ta in stolar och andra lösa föremål utanför. Sicket sätt att fira nationaldagen på?"

Annica Tiger om nationaldagsfirandet.

Precis. Och varför tillåts nazister demonstrera? Har vi redan glömt av andra världskriget och Göran Perssons Förintelseprojekt?

Nej, nu är det fildelare som jagas, och ungdomar i allmänhet. Heder åt Britt-Marie Mattson som i Debatt för en stund sen körde tyst i Åsa Waldau som menade att "alla" ungdomar (sen ändrade hon sig till "en del") vill vinna en miljon i Big Brother i stället för att jobba.

Jag tror jag har ägnat för mycket bloggtid åt trädgård och skojiga videoklipp. Nu får den profetiska rösten vakna. Nu utlovas/varnas för mer samhällskritik på den här bloggen.

Men, för den som följt bloggen det senaste året, kan jag meddela att jag nu har hittat alla enheter till skruvdragaren. Den lilla påsen ramlade ner när tvättmaskinen satte igång att centrifugera mina gympaskor. Mohahaha.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...