Hästblogg

Karin hissar: Islandshästen Andri, som jag kamperade ihop med igår. En trevlig fux med solblekta slingor i manen och en ljuvlig tölt. Så fick han hoppa över några terränghinder och blev jätteglad. Lika mycket matmissbrukare som jag, så fort vi stannade drog han ner huvudet för en snabb gräsfika. Men utsikten från hästryggen gör definitivt inte ont.

Karin dissar: Dom som dopade elitloppshästarna Jag de Bellouet och Lets Go. Usch för att behandla djur på det sättet! Jag de Bellouet hade en smärtstillande antiinflammatorisk substans i sig. Alltså, jag tycker det är helt okej om man själv tar en Alvedon för att komma i gång på morgonen. Men att utsätta djur för sånt, det tycker inte jag man ska göra.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...