Glad midsommar!

Alltså, Johannes Döparen måste ha haft världens bästa immunförsvar så många dop utomhus i flod som han hade. Och ingenstans i evangelierna omnämns snuva, alvedon eller bafucin i samband med dessa övningar. Gårdagens dop i floden Tidan tog definitivt slut på mina sista motståndskrafter mot sommarförkylningen och nu har jag tappat rösten helt. Det är väldigt påfrestande, kan jag meddela. Men det är det värt.

Skara är idag täckt av moln i olika grå nyanser, och eftermiddagens promenad till Fornbyn får nog skippas. Soffa, filt och jordgubbar låter som bättre alternativ. Om bara fotbollen kunde sluta snart, så man fick se något annat på teve. Till dess får jag läsa de senaste årens olästa böcker som ligger i travar under skrivbordet.

Förra veckan läste jag Johanna Nilssons senaste, som jag ska tillägna en egen bloggpost vad det lider. Ungefär 3 cm kvar av Elisabeth George. Ovanligt seg! Men jag måste ju få reda på vem mördaren är.

På tal om brott kan meddelas att stekpannehistorien har fått ett lyckligt slut - tanten frikändes men får betala 100 kr i böter. Heja Sverige. Hoppas nu folk tänker efter lite bättre när dom sopsorterar.

Bildtext: Detta är inte den västgötska ån/floden Tidan utan Bävån i Uddevalla. Bilden är tagen i morfars skogsträdgård "Gården". Det är inte dåligt att äga en å!

Trevlig midsommar önskas alla bloggläsare!

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...