Bloggrunda

Eftersom Sveriges Radio har lagt ner sin bloggkrönika får jag väl göra min egen. Prästflickan sysslar med inflyttning. Mickey testar läppglans, Miriam är också bänkad efter konfirmandläger, Översättar-Helena skriver roligt om nationaliteter. Sandra är som vanligt klockren. Läs Anders Westgårdhs krönika från i tisdags om britter - också jättekul! Kalle predikar, Fader Jonatan funderar om kung David (vilka prästkollegor!! Själv funderar jag på intravenöst intag av Gevalia Mörkrost). Hos Germund diskuteras bibelsyn - jag har inte glömt dig Germund - , och därmed är rundan slut för idag.

Dags för några IRL-aktiviteter. Städa köket. Ladda kaffebryggaren. Leka med sonen. Ta mer alvedon. Ladda centrexmobilen. Gå och dra upp ogräs hos morötterna. Fixa lunch med sonen. Sova middag med sonen. Ladda kaffebryggaren. Ta mer alvedon. Promenad med hundarna. Sen blir det garanterat soffan resten av kvällen.

Bildtext: En slags bohusländsk ört, fotad av min mor i början av juni. Passar väl bra idag på midsommardagen.

Uppdatering: Vad bra att Magdalena Graaf visar dom snyggaste frisyrerna till midsommar. Då kan jag koncentrera mig på dom fulaste. :)
Trevlig midsommar!

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...