Skapelseteologi

Igår var vi uppe på Billingen med idrottskonfirmanderna. Hinderbana där det inte gäller att kämpa väl utan att vinna...eller om det nu var tvärtom, hehe. Duktiga är dom iallafall. Man har mycket "på köpet" med denna typ av konfirmandgrupp - dom är vana vid lagarbete, kämpande och ledare i gummistövlar och regnställ. Påtal om gummistövlar, så köpte jag nya igår på Skopunkten. Tack vare att arbetskollegan också behövde nya, fick jag ett tredje par på köpet. Jag valde dock inte ytterligare ett par gröna gummistövlar i storlek 38. Någon måtta får det vara på shoppandet.

För övrigt har jag bestämt mig för att utveckla mitt kulturutövande: jag ska ta upp tvärflöjtsspelandet. Faktiskt spelade jag två terminer i fyran plus några veckor innan intagningsprovet till musikgymnasiet. (Som jag sen dissade för att gå samhällsvetartråklinjen, med musik istället för B-språk iofs.) Målet för nu är att om två veckor kunna spela "Den blomstertid nu kommer" utan nada missljud.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...