z999 skriver: Om homsexualitet

Wallentine har skrivit ett inlägg om homosexualitet och om huruvida det är
naturligt eller inte. Jag tänkte fylla på med lite funderingar från mig, som
inte är homosexuell och som är rädd för att uppfattas som homosexuell (det har
inte hänt hittils). Undrar om Wallentine är rädd att uppfattas som hetero? (JA,
allvarligt!)

I bibeln så fördöms den typ av sexualitet som
populärvetenskapligt kallas sexmissbruk. Enkelt beskrivet så handlar det om att
människor fyller ut ett gapande hål i själen med en sexualitet som i
förlängningen ger ännu mer tomhet (se amerikanska fängelsefilmer). Jag vill tala
om att jag stöder idén med kärnfamiljen, och det gör även de homosexuella som
bestämmer sig för att gifta sig. Idén att människan mår bra av att leva i
parförhållanden är något som jag tror på och speciellt när det i förlängningen
handlar om att skaffa barn. Jag kan ju tala om att trots att jag är
heterosexuell så har jag och min fru tillsammans bestämt oss för att inte skaffa
barn, det är liksom inte så att heterosexualitet automatiskt leder till att man
vill skaffa barn.


Men, som sagt, när heterosexuella försöker
kompensera tomrum i sina själar med homosexualitet och pedofili så är det
väldigt klart något som fördöms i bibeln. Det tragiska är att homosexuella ofta
buntas ihop med dessa människor och det skapar statistik som blir totalt
missvisande när det gäller homosexualitet. Lite som statistiken som pekar ut
vita medelåldersmän som överreprsenterade när det gäller sexresor till
sydostasien.


På djupt vatten här...och väldigt osäker på vad jag
egentligen tycker.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...