Jaha, vad bra.

Såg på tevereklamen att dom har hittat på en ny diskmaskinspulvertablett som ligger i en påse som man inte behöver ta av, utan påsen löser upp sig av sig självt. Om man som jag kör diskmaskinen en gång per dag, innebär det att jag kommer att tjäna 10 sekunder per dag, eftersom jag kan lägga i tabletten direkt i facket utan att ta ur den ur den lilla påsen. Fint. Jag får alltså 10 sekunder i bonustid, varje dag! På helgen kan jag unna mig att hinna med två diskmaskinskörningar, så då blir det hela 40 sekunder. Vadbra, då hinner jag stryka ett par jeans till. Synd bara att jag inte hann se vad den nya diskmaskinstabletten hette.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...