Det här är den värsta dagen på mycket länge. Hela huset måste städas, livskamraten är och jobbar. Massor med tvätt. Sonen travar in i tvättstugan och ändrar inställningarna så jag inte vet hur jag har det alls. Får tvätta OM en 60-graderstvätt. Det spelar ingen roll vem som vinner i kväll. Inga andra länder förutom de nordiska röster på Sverige ändå. Alla röstar på sina grannar. Och igår kunde jag inte låta bli ICA supermackans bake-off-chokladmuffins. Allt blir nog bättre om jag äter en chokladboll nu efter lunchen. Om vi byter regering i höst kanske det där med skattesubvention för hushållsnära tjänster kan införas. Så kan vi ägna lördagarna åt att umgås med barnen istället för att städa. Är Femal receptfritt, förresten?

Uppdatering 15:58.
Det kunde bli ännu värre. Tvättmaskinen vägrade släppa ut vattnet. Stopp, naturligtvis. Fetbort med nylonstrumpor och snoddar. Stänger av maskinen, orkar inte leta upp instruktionsboken utan chansar. Drar naturligtvis ut silen istället för tappningsslangen. Ni kan ju tänka er hur glamouröst det kändes där på golvet i tvättstugan. Hrm. Nu ligger jag redigt efter i arbetsschemat. Mormor kommer hit om två timmar och då ska allt vara pyntat och klart.

Uppdatering 17:35.

- Mamma! Har du tvättat golvet i grovköket!!
- Jajamän. Fräscht eller hur? :D

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...