Jag har jättemycket tandläkarskräck. Man sitter och är jättenervös för att man ska ha hål, vilket är rätt troligt om man som jag går dit var femte år. Så tjatar dom om tandtråd och pinnar och allt möjligt. Sist jag var hos tandläkaren var i januari 2004. Innan dess var det 1999, efter att jag hade haft konstant tandvärk i ett halvår. (Aspirin är förresten bäst mot det.)

Iallafall, tandläkaren tyckte jag skulle lägga ner mer tid på tandtrådandet. Jätteenkelt, sa jag, med en tvåmånaders bebis hemma, att tänka på sånt liksom. Här gäller att överleva överhuvudtaget.

Nu är det kanske dags igen. Läste i Expressen att dom använder laser nuförtiden, helt smärtfritt. Bra, då kanske jag ska ringa och boka en tid. Så kommer jag väl dit i mitten av 2006.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...