Superdag. Började med präst/diakonmöte. Sen till Kavelbrogymnasiet och prata värderingar med en BF3:a som jag träffade förra året också. Vi gjorde "Fyra hörn" och diskuterade allt mellan himmel och jord. Testade Bloggblads pedagogiska tips också - funkar!

Tillbaka till Kyrkans hus och sopplunch. Mums. Övriga familjen tycker inte om soppa, så jag äter gärna när tillfälle ges.

Mauricio och jag åkte till Karlsborg och hade ett musik och lyrik- program i Svenska kyrkan där. Dag Hammarskjölds "Vägmärken", inte helt lättillgängliga, men dom lämpar sig bra när man vill ha en meditativ stund. Mauricio spelade bra förstås. Som final sjöng jag "Gud i dina händer" med min sprödaste stämma.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...