Skyll inte på mig

Aldrig får man ha riktigt rent samvete. Nu har jag druckit en massa Loka eftersom jag har läst att man får i sig viktiga mineraler den vägen. Och eftersom jag tänker jobba i 35 år till så är det viktigt med en balanserad mineralhalt.

Och nu skriver dom i DN att "vatten på flaska skadar miljön". Man får väl tro att det är produktionen och transporterna som är boven, trots den skojiga rubriksättningen.

Men jag blir sur när jag läser vad konsumentchefen something Louise säger:

-Vatten på flaska är en bra symbol för en sådan konsumtion som vi kanske kan avstå ifrån till fromma för miljön.


Nej. Jag kan tyvärr inte avstå från Loka med päronsmak. Men det borde väl gå att rena dom där gaserna lite bättre innan man släpper ut dom. Och sköta transporterna med tåg istf lastbil.

Jag återanvänder iaf flaskorna. Jag häller kranvatten i när jag har druckit upp lokan. Dessutom är dom jättebra att blanda och transportera Nutrilett i. Och eftersom jag bantar hela tiden så sparar jag in en massa pengar åt sjukvården. Sannerligen, det man förlorar på päronen får man ta igen på äpplena.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...