Negativt om tidningen Dagen

Att dagstidningarna numera finns att läsa på nätet är en utveckling som gynnar både läsare och tidningar. Det är en service som vi numera tar för självklar. Men när man gör som tidningen Dagen, dvs låter surfaren nås av följande meddelande blir jag riktigt sur:

"De viktigaste nyheterna på dagen.se är gratis. Men för att kunna läsa alla artiklar på Dagen måste du vara prenumerant på papperstidningen - eller teckna en särskild nätprenumeration. Du kan också på ett enkelt sätt köpa en enskild artikel får två kronor. Betalningen sker genom Space Coin.
Läs här hur enkelt det är!

Så här mycket kostar det:
· Enstaka artikel eller tjänst 2 kr
· Fri tillgång under ett dygn 9 kr
· Årsprenumeration 995 kr Klicka här
(= fri tillång till PLUSWEBB, dvs alla artiklar och tjänster, inklusive papperstidningen i PDF-format)"


Alltså, hade jag velat ha tillgång till alla artiklar alltid, hade jag naturligtvis prenumererat på papperstidningen Dagen. Men nu är jag inte intresserad av allt dom skriver, utan enskilda artiklar. Nu tänker jag inte betala 2 kr för att läsa om hur Carola upplevde Livets ord-konferensen, jag blir bara sur.

Det här systemet ger ingen bra credit. Det glada budskapet ska vara gratis.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...