Telia Centrex

Några av oss i samfälligheten har gått över till telefonsystemet Telia Centrex. Det innebär att vi inte har några fasta telefoner på våra kontor, utan vi lever i våra mobiltelefoner. Ringer man alltså mitt direktnummer eller anknytningsnummer så kommer man direkt till min mobiltelefon.

I samband med detta fick en del nya telefoner och dessutom trådlöst headset. Jag älskar mitt trådlösa headset.

Det har varit en del introduktionsproblem, bara. En fredag satt jag och kyrkoherden och försökte få kontakt med varandra, utan resultat. När vi analyserade kommunikationsproblemet kom vi fram till att han hade gått iväg med sitt headset mer än 5 meter från sin mobiltelefon, och jag hade i brådskan satt mitt upp och ner.

En annan grej är att man måste lyssna av meddelanden på två ställen. 0113 och vanliga 113. Dom som kommer till 0133 syns inte på displayen, så det måste man komma ihåg ändå. Och komma ihåg är inte min starka sida, så jag har missat en del meddelanden, faktiskt. Men om det är viktigt ringer dom väl igen. :)

Nu har iaf bruksanvisningen kommit så vi får lite ordning på torpet. Måste lära mig hur man kodar, eftersom jag inte vill ha mobilen på hela tiden.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...