Jordgubbar


Varje sommar säljer dom jordgubbar utanför ICA, 15 liter för 200 kr. Alltså billigare än att plocka själv, men lite av charmen försvinner ju. Det är kul att gå bland raderna och känna doften och höra andras mer eller mindre intressanta diskussioner.

Ikväll hade jag mässan i S:ta Helena, så jag tog med en liter jordgubbar och höll mitt beredelseord över dem. Deras individualitet, tillväxt i förhållande till yttre förutsättningar etc går att överföra till oss människor.

Så lite gender sensitivity så här på kvällskvisten....kan inte Feministiskt initiativ arbeta för en namnändring där -) jordgummor! Haha.

Iallafall, sen festade vi på jordgubbarna, Paulas härliga bröd och sist men inte minst chokladbollar.

Det var inte så äckliga scener på Chicago Hope idag (kollar på den serien för att komma över min sjukhusfobi plus att doktor Jack är så trevlig), så jag åt massor med jordgubbar och lightglass. Tack GB för BigPack Light. :)

Fyra tvåliterspåsar blev kvar som jag har frusit in.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...