Dags för konfaläger. Del 2: Dagen innan

01.00 Somnar.
04.30 Felix är kissnödig
06.30 Simon är hungrig
07.00 Frukost. Mozart och Felix ut, torka efter olycka i pianorummet. Rädda skor innan dom blir uppätna.
08.00 Hitta kläder, stryka dom. Väcka Lisa. Var la jag predikomanuset?
08.30 Lisa väckning nr 2, Lisa duschar. Fixa Simon, Prata med Thomas, duscha själv. Handdukstorka håret, i med leave-in och hårsnodd. Snabbmejk. Hundar ut. Hitta Lisas fotbollsskor.
09.00 Avresa till Skövde.
10.00 Musikgudstjänst börjar. Enligt planering 30 min musik, 10 min predikan, 5 min psalm, 2 min bön. Blir meeeeer, varför just idag?
11.20 Avresa till Skara, Lisa ska vara vid FC-stugan 11.35 - alltså dömt att misslyckas. Lämnar henne i Ardala. Junicupen = bilkaos. Frågar en gubbe vart tjejerna byter om, släpper av Lisa.
12.00 Hemma, lägg Simon, poppa popcorn till lunch, läser bloggar, somnar.....

15.00 Vaknar! Hur ska jag hinna med allt nudåhadejagtänkt? In med tvätten i torkskåpet, ut med hundar och fram med strykbordet.
Har ingen aning om vart sovsäcken hamnade efter flytten. Vad ska man ha under röcklinet vid ute-dopet om det är 10 grader kallt i vattnet? Dykdräkt??!! Kommer att få köldskadade ben, hur snyggt är det då?

Packning. Kanske den mest ångestladdade aktiviteten av dom alla.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...