Om morgontrötthetens förklaringar

Hittade en fånig länk på DN, kan inte bestämma mig för om det är seriöst eller inte.Relationskonsulten kallas det, iaf så är det fina bakgrundsljud. Fåglarna i gryningen kan verkligen rekommenderas.

Den gymnasiala utbildningen måste reformeras. I morse hade jag lektion med musiktreorna, klockan åtta. Då gäller det att vara taggad. :) Jättetrevlig klass, vi kom in på en massa intressanta frågeställningar om bl a Gud och det onda.

Tillbaka till Kyrkans hus som en gasell, kom på att jag skulle trycka psalmlappar till begravningen, upp till S:ta Birgittas kapell, en tur förbi Café Prostgården och äntligen FRUKOST. Det finns inget som går upp mot deras mackor och hembakta fikabröd. Konstigt, men det är jätteofta som dom har precis det som jag är sugen på.

Idag hade jag tänkt skriva om läkemedelsrester i dricksvatten. Det var ju länge sen man upptäckte att fiskarna inte mår bra av hormonutsläpp, men som vanligt när människan drabbas sätter man ut varningstrianglar.

Jag har nog också slängt gamla mediciner istf lämnat in dom på Apoteket. Kanske jag skulle lagt dom i komposten? Det är ju så populärt med health food nuförtiden - ta en morot istf Alvedon - mycket käckare, och det är ju bra för tänderna också.

Men...om det nu finns lugnande och blodtryckssänkande medicin i dricksvattnet, kan det vara förklaringen till att jag inte får igång min hjärna förrän kl 10?
God helg!

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...