MVG i konfirmation

Medias bild av Svenska kyrkan fascinerar. I morse på konfirmandledarsamlingen berättades att Skövde Nyheter hade rubriksatt helgens konfirmationsreportage - håll i er - "Godkända konfirmander".

Vi har ju avskaffat både det ena och det andra, om än inte kp-motståndare så iallafall exkommunikation och konfirmationsförhör. I allafall i Skövde.

Men istf att sucka och hetsäta chokladbollar (ok, jag erkänner att jag har ätit kebab och två kanelbullar idag), så kan man ju vända och vrida på resonemanget, och det är ju klart mer intressant.

Så jag funderar en stund över följande frågor:

Känner jag mig godkänd?
Vem godkänner mig?
Vem tillåter jag att bedöma mig?
Hur sann mot mig själv är jag i olika situationer?


Var på Åhlens och köpte Livet enligt Rosa - singeln. Den är jättebra! I´m surviving this for sure, to win my love take so much more...

Victoria Tolstoy kommer till Skövde och S:ta Helena kyrka den 21 augusti kl 19. Ska börja förhandla med Mats som är uppsatt på den kvällen. Jag SKA jobba! Bäst!

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...