Jag har lämnat in min deklaration! :)

Försent i år igen...men jag hade inte slarvat bort den och jag vet numera hur man räknar ut reseavdragen. Inte dåligt för en obotlig humanist med tillfuskad svag 3:a i matte då det begav sig.

Funderade vad jag skulle skriva som ursäkt, kom inte på något mer kreativt än "kollade fel i almanackan", så jag skrev inget alls.

Den här dagen har jag fått gjort mycket. Hanna, Mervi och jag gick till stadshuset och hjälpte till att marknadsföra Skövde. Försvaret ska inrätta 350 officerstjänster i stan och nu var dom här på rekryteringsresa. Vi hade kolor, pennor, ballonger, utrotahungern-knappar, giveaways, datorn och så vi själva förstås.

Kul att träffa folk från andra samhällsfunktioner också. Men officerarna såg ledsna ut. Dom vill väl inte flytta från Arvidsjaur till Skövde. :/

Hu. Tänk om dom skulle lägga ner Skara stift och alla svenskakyrkanmänniskorna skulle åka på rekryteringsresa till Härnösand eller Växjö. Det skulle inte räcka med ett kilo kolor för att muntra upp den tillställningen. :)

Iaf - hittade en bil igår. Min superfräcka Mondeo får snart sällskap av en vacker Hyundai Santa Fe, svart och 4-hjulsdriven. Blir skoj.

Men det var inte så kul precis att städa den gamla som ska bytas in. Miljoner hundhår. That´s life.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...