Envisast vinner

Först och främst: grattis DANIEL till körkortet!

Knappt har man kommit in i normala sovvanor förrän nästa pers kommer. Felix har varit vaken tre gånger i natt, bajsat fem gånger och kissat fyra. Men det är värt allt!

Det är som med valpar som med barn. Dom måste komma in i dygnsrytmen (vem måste förresten inte det), äta på hyfsat bestämda tider (där måste jag också skärpa mig), leka mycket och kramas en hel massa.

Nu leker han med tofsarna på min poncho. Påminner mig om evangelieberättelsen om kvinnan som blev botad av att röra vid Jesu manteltofsar. Ingen jämförelse i övrigt, alltså, men leken är viktig.

Bengt undrar i en bloggkommentar när jag kommer att skriva om äppelvin. Kära församlingsbo, komministern nyttjar inte såna drycker. Jag lever endast av Nutrilett, lågkalorinyponsoppa och smörgåstårta.

I Expressen läser jag att Ljungbys turistchef ordnar resor i stormens spår. Folk kommer in på turistbyrån och vill se där "det är värst". Men liksom. Hur tänker folk egentligen? Kan dom inte samla in pengar till dom fattiga skogsbönderna istället?

Envisast vinner, ja. Snart ska Berghems PRO-kör och jag ha gudstjänst i Berghems kyrka. Det har vi väntat i två och ett halvt år på. Andens vind blåser över världen trots att dom har slopat Annandag Pingst.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...