Våren är inte precis kul för torra kvistar

Vilodagen har delvis förlagts till den snyggaste rhododendronbusken i Guds natur, nämligen den utanför vårt köksfönster.

Det gör ont att ta bort torra kvistar. Vem har bestämt att dom ska bort? Är inte dom fina eller? Om inte dom torra kvistarna hade funnits hade ingen tyckt att kvistarna med blad på var fina.

Och vem har bestämt vad som är ogräs och inte? DET tycker jag är diskriminiering. Hets mot gräsmattmossa, nejtack. Ingen vertikalskärare kommer i närheten av mina gräsmattor.

Så mycket som ska göras när våren kommer. Byta däck. Måste byta den ena bilen nu när familjen utökas med en stor hund till.

Spelar fotboll med Lisa istället. Hon är Victoria Svensson, jag är Madelen Grundström. Fel sport, jag vet, men Madde G är min nya superhjälte. Skövde HF rules!!

Nu när alla andra feminister dissar påven måste jag ändå säga att en grej är bra med romerskkatolska kyrkan: dom är inte åldersfixerade iallafall. Känns bra för min begynnande 30-årskris att veta att livet inte är slut vid ens 70.

Nån stollig landstingsmänniska vill införa 18-årsgräns på Alvedon för att tonåringar försöker dö med dom. Jaha, så det är okej med självmord när man fyllt 18, då?

Hang in there, girls!

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...