Längtan efter det självklara

Grattis kungen! Hoppas han får en riktigt trevlig dag.
Det har gått bättre för kungen opinionsmässigt på senare tid. Han har sagt såna där självklara saker som att det är klart att dom tsunamidrabbade ska få hjälp och att dom apatiska flyktingbarnen ska behandlas bättre.

I en tid när vi ser extremister och extrema personer överallt längtar jag efter lite vanlighet och självklarhet.

Jag orkar inte med Runar och Kristi brud längre, jag vill ha Erik Aurelius och Caroline Krook.
Jag vill inte läsa mer om Olinda, jag längtar efter Shirley Clamp. Och Carolas nya som kommer att handla om vanligheter.

Livet on the edge blir tråkigt till slut.

Något om sjukvården i Skaraborg. Krönika i SLA 18 september 2023

Det finns vissa grundrädslor vi människor har, sådant som vi till varje pris vill undvika, skydda oss ifrån och förhindra. I större eller mi...